Referenslista

Agélii Genlott. A. (2020) Designing for transformational change in schools:
Digitalizing the digitized

Digital förvalning (2022) Digital mognad i offentlig sektor, statusrapport 2022.
Hämtad 2022-08-30 från: https://usercontent.one/wp/www.digitalforvaltning.se/wp-content/uploads/2022/06/Statusrapport-2022.pdf

Europakommissionen. DigCompEdu Framework. Hämtad 2022-08-25 från:
https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu/digcompedu-framework_en

Kotter. J & P Akhtar & V Gupta (2021). Change, How organizations achieve hard-to-imagine result in uncertain and volatile times. Wiley Förlag

Lärarförbundet (2020) Felsökning pågår. Hämtad 2022-08-19 från: https://lararpdf.tmkontor.se/sv/laraforbundet/trycksaker/felsokning-pagar-rapport-pdf.html

Magnusson, J(2022) Definition av digitalisering.
Hämtad 2022-09-15 från Youtube: https://youtu.be/5cZjqsbl7L8

Skolverket (2017) Leda digitalisering, modul i Skolverkets Lärportal.
Hämtad 2022-08-25 från: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/6-styrning-ledning/Alla%20skolformer/601-Leda-digitalisering

Skolverket (2018) Fjärrundervisningens organisatoriska förutsättningar. Hämtad 2022-09-28 från: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1361908/FULLTEXT01.pdf

Skolverket (2018) Digitaliseringen i skolan, möjligheter och utmaningar.
Hämtad 2022-08-15 från: https://www.skolverket.se/publikationer?id=3971

Skolverket (2022) Redovisning av nationella målsättningar.
Hämtad 2022-08-08 från: https://www.skolverket.se/publikationer?id=9727

Skolverket (2022) Få syn på digitaliseringen, grundskolenivå.
Hämtad 2022-08-25 från: https://www.skolverket.se/publikationer?id=9925

Skolverket (2022) Skolverkets uppföljning av digitaliseringsstrategin.
Hämtad 2022-08-25 från https://www.skolverket.se/publikationer?id=9385

SKR (2019) Nationell handlingsplan för digitalisering av skolväsendet. Hämtad 2022-06-25 från: https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/nationellhandlingsplanfordigitaliseringavskolvasendet.65276.html

SKR Skoldigiguide, webbplats. Information hämtad 2022-08-25: https://skr.se/skr/skolakulturfritid/forskolagrundochgymnasieskola/digitaliseringskola/skoldigistod/starktkompetensianvandarcentreringhoshuvudmannen.57676.html

SKR Skoldigistöd, webbplats: Informationen hämtad 2022-08-25: https://skr.se/skr/skolakulturfritid/forskolagrundochgymnasieskola/digitaliseringskola/skoldigistod.35108.html

Svensk standard (2019): Ledningssystem för tjänster - Del 2: Vägledning för tillämpning av ledningssystem (ISO/IEC 20000-2:2019, IDT). Hämtad 2022-08-25 från: https://www.sis.se/produkter/informationsteknik-kontorsutrustning/allmant/ss-isoiec-20000-22019/

Säljö, R (2021). Guldäpplet firar 20 år, 2002–2022. Hämtad 2022-08-15 från: https://www2.diu.se/guldapple/wp-content/uploads/2021/12/Guld%C3%A4pplets-jubileumsbok-2021.pdf

Timperley, H. (2019) Det professionella lärandets inneboende drivkraft. Studentlitteratur

Utbildningsdepartementet (2017). Nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet.
Hämtad 20220-06-30 från: https://www.regeringen.se/4a9d9a/contentassets/00b3d9118b0144f6bb95302f3e08d11c/nationell-digitaliseringsstrategi-for-skolvasendet.pdf